۱۳۸۷ آبان ۲۹, چهارشنبه

اجرای نسخه‌های مختلف اینترنت اکسپلورر بر روی یک کامپیوتر


برای بیشتر طراحان وب این مسئله بسیار مهم است که سایتی که طراحی میکنند در تمام مرورگر‌ها ظاهر و کارکرد یکسانی داشته باشد.

این مسئله وقتی به یک مشکل بزرگ تبدیل میشود که طراح میخواهد سایت خود را در نسخه‌های مختلف مرورگر شرکت مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر تست کند.
هیچ کدام از نسخه‌های اینترنت اکسپلورر از استاندارد‌های طراحی وب بطور کامل پشتیبانی نمیکنند و هرکدام دارای مشکلاتی هستند که طراح را مجبور میکند تا سایت خود را طوری طراحی کند که در تمام این مرورگر‌ها یکسان باشد.
اما معمولا این امکان وجود ندارد که نسخه‌های مختلف از اینترنت اکسپلورر را در یک کامپیوتر یکجا نصب کرد و اگر از ویندوز ویستا استفاده شود به هیچ وجه نمیتوانیم اینترنت اکسپلورر ۶ را روی آن نصب کنیم.

برای حل این مشکل میتوان از نرم‌افزار‌هایی که در زیر معرفی شده استفاده کرد، این نرم‌افزار‌ها موتور‌های پردازش نسخه‌های مختلف اینترنت اکسپلورر را در یک برنامه جای داده‌اند و میتوانید با استفاده از آنها بطور هم زمان نحوه‌ی نمایش سایت خود را در نسخه‌های مختلف این مرورگر مشاهده کنید.

کاربران ویندوز اکس پی :
این دسته از کاربران میتوانند از نرم‌افزار MultipleIEs که در این سایت معرفی شده استفاده کنند.
این نرم‌افزار نسخه‌های IE3, IE4.01, IE5, IE 5.5, IE6 را در خود کنجانده است.

میتوانید این نرم‌افزار را با حجم تقریبا ۱۰ مگابایت از این آدرس دریافت کنید.

کاربران ویندوز ویستا :
کاربران ویندوز ویستا که نمتوانند از نرم‌افزار بالا استفاده کنند باید نرم‌افزار IE Tester را که توسط این سایت طراحی شده دریافت کنند.
این نرم‌افزار بسیار مفید موتور‌های پردازش IE5.5, IE6, IE7, IE8 beta2 را در خود جای داده است.
نرم‌افزار IE Tester را با حجم ۲۴ مگابایت میتوانید از این آدرس دانلود کنید.

منبع:

radikal2.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

 اینم یه راه حله دیگه که سریعتره البته $ sudo git clone \ -b workstation-$( grep player.product.version /etc/vmware/config | sed '/.*\...